Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

El juego como recurso didáctico para las matemáticas en la universidad. Experiencia en varios Grados de Ingeniería

Abstract: This work presents the results from a teaching innovation project focused on the inclusion of simple games, combined with Information and Communication Technologies and group dynamics, as a support tool in the learning of seven subjects in the field of Mathematics, taught in the first courses of different Degrees of Engineering. The participating teaching team has verified that the proposed methodology increases the motivation and active participation of the students, who have highlighted the usefulness of the implemented games in their learning process.

 Autoría: Manzanas R.G., Domínguez M.D.F.,

 Fuente: Human Review. International Humanities Review = Revista Internacional de Humanidades, 2022, 11, (Monográfico: ICT and its applications beyond communication = Las TIC y sus aplicaciones más allá de la comunicación)

 Editorial: GKA Ediciones - Eagora

 Fecha de publicación: 12/12/2022

 Nº de páginas: 11

 Tipo de publicación: Artículo de Revista

 DOI: 10.37467/revhuman.v11.3948

 ISSN: 2695-9623