Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

84 resultados 
    1 de 4  Siguiente  Última

Comparison of mathematics problem-solving abilities in autistic and non-autistic children: the influence of cognitive profile

Artículo de Revista

Journal of Autism and Developmental Disorders, 2024, 54(1), 353 - 365

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, PAULA SUAREZ PINILLA, JUNCAL GOÑI CERVERA, MARTA SUÁREZ-PINILLA, BEATRIZ PAYA GONZALEZ

 01/01/2024

Teaching students with mild intellectual disability to solve word problems using schema-based instruction

Artículo de Revista

Learning Disability Quarterly, 2024, 47(1), 3-15

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ, ALICIA BRUNO, JON GONZÁLEZ SÁNCHEZ

 2024

Early math competence in students with autism

Artículo de Revista

Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2024, 59(2), 165-178

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, RAUL FERNANDEZ COBOS

 01/06/2024

Argumentos del estudiantado con trastorno del espectro autista al comparar probabilidades simples: un estudio de casos

Artículo de Revista

Bolema, 2023, 37(75), 91-109

 Autoría: MELODY GARCIA MOYA, IGNACIO GONZALEZ RUIZ, IRENE POLO BLANCO

 01/04/2023

Teaching Cartesian product problem solving to students with autism spectrum disorder using a conceptual model-based approach

Artículo de Revista

Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 2023, 38(4), 245- 257

 Autoría: MELODY GARCIA MOYA, IRENE POLO BLANCO, MARIA DEL ROCÍO BLANCO SOMOLINOS, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2023

Reseña: Convenio entre la SOMIDEM y la SEIEM: la cristalización de un camino de colaboraciones

Artículo de Revista

Educación Matemática, 2023, 35(3), 269-271

 Autoría: ERIC FLORES MEDRANO, IRENE POLO BLANCO

 01/12/2023

Multiplicative problem-solving strategies used by students with autism spectrum disorder

Comunicación a Congreso

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

 Autoría: RAUL FERNANDEZ COBOS, IRENE POLO BLANCO, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2023

Estudio preliminar sobre resolución de problemas aditivos en alumnado con autismo mínimamente verbal

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: RAUL FERNANDEZ COBOS, IRENE POLO BLANCO, AIA LARA LEBEÑA CAGIGAS, P. RODRÍGUEZ CANDELERO

 2023

Resolución de un problema de generalización por un alumno de 5 de primaria con Síndrome de Asperger

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: ÁNGELES CHICO GÓMEZ, NURIA ÁNGELES CLIMENT RODRÍGUEZ, INMACULADA GÓMEZ HURTADO, IRENE POLO BLANCO

 2023

Interpretación de gráficos estadísticos por estudiantes con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: ISRAEL GARCÍA ALONSO, ALICIA BRUNO CASTAÑEDA, IRENE POLO BLANCO, JON GONZÁLEZ SÁNCHEZ

 2023

Validación de un decálogo para la adaptación de applets matemáticos para alumnado con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, IRENE POLO BLANCO, ALVARO GARCIA GOMEZ

 2023

Resolución de problemas de lenguaje inconsistente por un alumno con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, HÉLIA JACINTO, IRENE POLO BLANCO

 2023

Strategies used by a student with autism when solving a pictorial pattern task under an instructional approach

Comunicación a Congreso

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, HÉLIA OLIVEIRA, ANA CLÁUDIA HENRIQUES

 2023

Conceptual model-based approach to teaching multiplication and division word-problem solving to a atudent with autism spectrum disorder

Artículo de Revista

Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2022, 57 (1), 31-43

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ALICIA BRUNO CASTAÑEDA, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ

 01/03/2022

Strategies used by students with autism when solving multiplicative problems: an exploratory study

Artículo de Revista

Advances in Autism, 2022, (9)1, 65-81

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARIA CRISTINA MARTINEZ ROMILLO, IRENE POLO BLANCO

 2022

Generalisation in students with autism spectrum disorder: an exploratory study of strategies

Artículo de Revista

ZDM : the International Journal on Mathematics Education, 2022, 54, 1333-1347

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARÍA CONSUELO CAÑADAS SANTIAGO, IRENE POLO BLANCO

 2022

Uso del geoplano para el aprendizaje de conceptos geométricos planos: un estudio de caso con un estudiante con necesidades educativas especiales

Artículo de Revista

Unión: Revista Iberoamericana de Educación Matemática, 2022, 18(65), 1-20

 Autoría: NATALIA PALACIO CANO, IRENE POLO BLANCO, LUCÍA FERNÁNDEZ DEL VALLE

 25/08/2022

El papel del lenguaje y del contexto en la resolución de problemas en alumnado con trastorno del espectro autista

Artículo de Revista

Formación del profesorado e investigación en educación matemática, 2022, 14, 71-85

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO

 2022

Instrument for evaluating historical resources in mathematics textbooks

Artículo de Revista

British Journal for the History of Mathematics, 2022, 37(3), 238-257

 Autoría: IRENE SALAS GARCIA, IRENE POLO BLANCO, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ

 2022

Relaciones entre área y perímetro por estudiantes con trastorno del espectro autista: un estudio exploratorio

Artículo de Revista

Acta Scientiae, 2022, 24(8), 5-41

 Autoría: AINHOA BERCIANO ALCARAZ, JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, CRISTINA LÓPEZ DE LA FUENTE

 2022

Design of an interactive module based on the van hiele model: case study of the Pythagorean Theorem

Artículo de Revista

International Electronic Journal of Mathematics Education, 2022, 17(1), em0672

 Autoría: JUAN ROLDÁN-ZAFRA, CARMEN PEREA, IRENE POLO BLANCO, PEDRO CAMPILLO

 2022

Prospective elementary teacher's strategies when solving missing number sentences

Comunicación a Congreso

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, ANA HENRIQUES, HÉLIA OLIVEIRA

 2022

84 resultados 
    1 de 4  Siguiente  Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...