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FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

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    6

 francisco.gallardo@unican.es

 Edificio de Filología. Avda. de los Castros, 52. 39005 Santander

Profesor Titular de Universidad

Doctor en Filología Inglesa

 TRADUCCION , LINGÜÍSTICA CONTRASTIVA Y LENGUAJES ESPECIFICOS

 DEPARTAMENTO DE FILOLOGÍA

Áreas de especialidad: FILOLOGIA INGLESA

ORCID: 0000-0001-8578-9861

Scopus Author: 57194908041

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19 resultados 
       

Agreement morphology errors and null subjects in young (non-)CLIL learners

Artículo de Revista

Vigo International Journal of Applied Linguistics, No 18 (2021), 59-95

 Autoría: YOLANDA FERNANDEZ PENA, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 01/01/2021

Target language proficiency and reported use of compensatory strategies by young CLIL learners

Artículo de Revista

International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), 2020;30:3?18

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA BASTERRECHEA, MARÍA MARTÍNEZ?ADRIÁN

 2020

The Primary Education Learners' English Corpus (PELEC): Design and compilation

Artículo de Revista

Research in Corpus Linguistics, 8: 147-163 (2020).

 Autoría: ZELTIA BLANCO SUAREZ, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARIA EVELYNT GANDON CHAPELA

 2020

Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses

Artículo de Revista

Journal of English Studies, 18, 2020, 253-277

 Autoría: IZASKUN VILLARREAL, ESTHER GÓMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, JUNCAL GUTIÉRREZ MANGANO

 2020

Language-related episodes and pair dynamics in primary school clil learners: A comparison between proficiency-matched and student-selected pairs

Artículo de Revista

Studies in Second Language Learning and Teaching, 10 (3). 2020. 423-447

 Autoría: MARÍA BASTERRECHEA, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2020

Explicit phonetic instruction vs. implicit attention to native exposure: Phonological awareness of English schwa in CLIL

Artículo de Revista

IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 2020; 58(4): 419-442

 Autoría: ESTHER GÓMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2020

On self-reported use of communication strategies by CLIL learners in primary education

Artículo de Revista

Language teaching research, Vol. 23(1), 39-57

 Autoría: MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA BASTERRECHEA

 2019

Introduction: L1 use in content-based and CLIL settings

Artículo de Revista

International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 22, nº 1, 1-4

 Autoría: MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, M. JUNCAL GUTIÉRREZ MANGADO, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2019

Motivation and gender: CLIL vs. non-CLIL Primary Education students in Cantabria

Comunicación a Congreso

Book of Abstracts : AESLA 37. Congreso Internacional de Lingüística Aplicada, Universidad de Valladolid, 27-29.03.2019

 Autoría: ZELTIA BLANCO SUAREZ, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2019

Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice

Libro completo

Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice

 Autoría: M. JUNCAL GUTIÉRREZ MANGADO, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2019

Oral production outcomes in CLIL: an attempt to manage amount of exposure

Artículo de Revista

European Journal of Applied Linguistics, 5(1), 31- 54

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, ESTHER GÓMEZ LACABEX

 2017

The effects of language typology on L2 lexical availability and spelling accuracy

Artículo de Revista

International Journal of English Studies, 17(2), 63-79

 Autoría: MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2017

Gender effects on strategic competence: A survey study on compensatory strategies in a CLIL context.

Artículo de Revista

Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 17, 47-70

 Autoría: MARÍA BASTERRECHEA, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2017

The use of oral presentations in Higher Education : CLIL vs. English as a foreign language

Artículo de Revista

Pulso 2015, 38. 73-106

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN

 2015

The assessment of foreign accent and its communicative effects by naïve native judges vs. experienced non-native judges

Artículo de Revista

International Journal of Applied Linguistics Vol. 25 (2), 202-224

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA LUISA GARCÍA LECUMBERRI, ESTHER GÓMEZ LACABEX

 2015

Raising Perceptual Phonemic Awareness in the EFL Classroom

Artículo de Revista

Concordia Working Papers in Applied Linguistics, 5, 2014

 Autoría: ESTHER GÓMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 01/03/2014

Two Phonetic-Training Procedures for Young Learners : Investigating Instructional Effects on Perceptual Awareness

Artículo de Revista

The Canadian Modern Language Review, 70, 4, (November), 500-531. Monográfico: Second Language Speech Perception and Production: Implications for Language Teaching

 Autoría: ESTHER GÓMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 01/11/2014

The incidence of Previous Foreign Language Contact in a Lexical Availability Task: A Study of Senior Learners

Capítulo de libro

Lexical availability in English and Spanish as a Second Language

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN

 2014

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