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Detalle Investigador

ANGEL HERRERO CRESPO

  • Publicaciones

    94

  • Proyectos

    39

  • Tesis

    5

Licenciado en Administración y Dirección de Empresas (1998) y Doctor por la Universidad de Cantabria (2005). Sus principales líneas de trabajo son el comportamiento del consumidor, la aplicación de nuevas tecnologías al marketing y la estrategia de marca de organizaciones y territorios. Su actividad investigadora ha dado lugar a la publicación de 54 artículos científicos publicados en revistas internacionales y nacionales de reconocido prestigio (46 en revistas indexadas en el JCR, de las cuales 24 en Q1) y de 12 capítulos de libro. Ha dirigido cinco tesis doctorales y en la actualidad está dirigiendo otras dos. Finalmente, ha participado en más de 40 proyectos de investigación con financiación pública y privada.

 angel.herrero@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Catedrático de Universidad

Doctor por la Universidad de Cantabria

 Inteligencia De Marketing

 DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

Áreas de especialidad: COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS

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  • Herrero Crespo, Angel
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‘Small-scale’ tourism versus traditional tourism: Which will be the new key to achieve the desired sustainable tourism?

Artículo de Revista

Science of the Total Environment, 2024, 912, 168964

 Autoría: CRISTINA CAMPOS HERRERO, DAVID GUTIERREZ FERNANDEZ, ANA CLAUDIA DIAS, PAULA QUINTEIRO, ANGEL HERRERO CRESPO, MARÍA GALLEGO, PEDRO VILLANUEVA REY, JARA LASO CORTABITARTE, JAUME ALBERTI, PERE FULLANA I PALMER, ALBA BALA GALA, LELA MELÓN, MARGALIDA FULLANA, ILIJA SAZDOVSKI, MERCÈ ROCA I PUIGVERT, RAMÓN XIFRÉ OLIVA, MARIA MARGALLO BLANCO, RUBEN ALDACO GARCIA

 20/02/2024

The adoption of a smart destination model by tourism companies: an ecosystem approach

Artículo de Revista

Journal of Destination Marketing and Management, 2023, 28, 100783

 Autoría: JESUS COLLADO AGUDO, ANGEL HERRERO CRESPO, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 19/05/2023

Webrooming or showrooming, that is the question: explaining omnichannel behavioural intention through the technology acceptance model and exploratory behaviour

Artículo de Revista

Journal of Fashion Marketing and Management, 2022, 26(3), 401-419

 Autoría: ANGEL HERRERO CRESPO, NURIA VIEJO FERNÁNDEZ, JESUS COLLADO AGUDO, MARIA JOSE SANZO PEREZ

 01/07/2022

Tourism under a life cycle thinking approach: A review of perspectives and new challenges for the tourism sector in the last decades

Artículo de Revista

Science of the Total Environment, 2022, 845, 157261

 Autoría: CRISTINA CAMPOS HERRERO, JARA LASO CORTABITARTE, JORGE CRISTOBAL GARCIA, PERE FULLANA I PALMER, JAUME ALBERTÍ, MARGALIDA FULLANA PUIG, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA MARGALLO BLANCO, RUBEN ALDACO GARCIA

 01/11/2022

In search of the desired sustainable tourism: a review of Life Cycle Assessment (LCA) tourism studies

Comunicación a Congreso

WIT Transactions on Ecology and the Environment, 2022, 256, 109-120

 Autoría: CRISTINA CAMPOS HERRERO, JARA LASO CORTABITARTE, PERE FULLANA I PALMER, JAUME ALBERTÍ, MARGALIDA FULLANA, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA MARGALLO BLANCO, RUBEN ALDACO GARCIA

 26/07/2022

Model of Teachable Entrepreneurship Competencies (M-TEC): Scale development

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, 2021, 19(1), 100392

 Autoría: GERALDINA SILVEYRA, ANGEL HERRERO CRESPO, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

CSR communication on Facebook: attitude towards the company and intention to share

Artículo de Revista

International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 33 No. 4, pp. 1391-1411.

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ

 2021

Social Consciousness and Perceived Risk as Drivers of Crowdfunding as a Socially Responsible Investment in Tourism

Artículo de Revista

Journal of Travel Research, 2021, Vol. 60(1) 16?30

 Autoría: HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ, ANGEL HERRERO CRESPO, BLANCA HERNÁNDEZ

 01/01/2021

Efecto de la Información Mediática acerca de la Acuicultura sobre la Demanda de Dorada de Cultivo en los Establecimientos Detallistas

Comunicación a Congreso

Actas del XXXII Congreso Internacional de Marketing AEMARK 2021 : Jaén, del 8 al 11 de septiembre de 2021

 Autoría: JOSE MANUEL FERNANDEZ POLANCO, ANGEL HERRERO CRESPO

 2021

El proceso de Formación de la Lealtad hacia un Destino Turístico en Tiempos de Pandemia (COVID-19)

Comunicación a Congreso

Actas del XXXII Congreso Internacional de Marketing AEMARK 2021 : Jaén, del 8 al 11 de septiembre de 2021

 Autoría: JESUS COLLADO AGUDO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2021

Webroomers y showroomers. Tan diferentes como iguales.

Comunicación a Congreso

Una mirada a la investigación de marketing en Iberoamérica : Congreso Internacional de Marketing - AIM 2021, 12 y 13 de abril de 2021, Cali

 Autoría: NURIA VIEJO FERNÁNDEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, JESUS COLLADO AGUDO, MARÍA JOSÉ SANZO PÉREZ

 2021

Measuring the impact of mass media on consumers purchase of aquaculture products

Comunicación a Congreso

Book of abstracts XXIV European Association of Fisheries Economists (EAFE) Conference, April 2-4 2019, Santiago de Compostela

 Autoría: ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, JOSE MANUEL FERNANDEZ POLANCO, JESUS COLLADO AGUDO, ANDREA PEREZ RUIZ, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2021

Potential funders' motivations in reward-based crowdfunding. The influence of project attachment and business viability

Artículo de Revista

Computers in Human Behavior, 202, 106, 106240

 Autoría: ANGEL HERRERO CRESPO, BLANCA HERNÁNDEZ ORETGA, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 01/12/2020

Determinants of eWOM on hospitality CSR issues. In Facebook we trust?

Artículo de Revista

Journal of sustainable tourism, Volume 28, 2020 - Issue 10 pp. Pages 1479-1497

 Autoría: ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2020

What, how and when? Exploring the influence of firm-generated content on popularity in a tourism destination context.

Artículo de Revista

Journal of Destination Marketing & Management 18 (2020)100504

 Autoría: BLANCA HERNÁNDEZ-ORTEGA, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ, ANGEL HERRERO CRESPO, JOSÉ L. FRANCO

 2020

Determinants of intention to share CSR content on Facebook

Comunicación a Congreso

Sustainability: new challenges for marketing and socioeconomic development (Abstract book) : 19th International Congress on Public and Non-Profit Marketing

 Autoría: ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2020

Citizen Perceptions and Support for Smart City Projects: The Case of "Smart Santander"

Capítulo de libro

Handbook of Research on Smart Territories and Entrepreneurial Ecosystems for Social Innovation and Sustainable Growth

 Autoría: HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO

 2020

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