Search

Searching. Please wait…

JUNCAL GOÑI CERVERA

  • Publications

    28

  • Projects

    5

 juncal.goni@unican.es

 Facultad de Ciencias. Avda. de los Castros, 48. 39005 Santander

Profesor Ayudante Doctor

Programa de Doctorado en Ciencia y Tecnología por la Universidad de Cantabria

 Necesidades Específicas De Apoyo Educativo En Matemáticas: Un Foco En Alumnado Con Autismo

 DEPARTAMENTO DE MATEMÁTICAS, ESTADÍSTICA Y COMPUTACIÓN

Specialty areas: DIDACTICA DE LA MATEMATICA

Identifiers

28 results 
    1 of 2  Next  Last

Comparison of mathematics problem-solving abilities in autistic and non-autistic children: the influence of cognitive profile

Article

Journal of Autism and Developmental Disorders, 2024, 54(1), 353 - 365

 Authorship: IRENE POLO BLANCO, PAULA SUAREZ PINILLA, JUNCAL GOÑI CERVERA, MARTA SUÁREZ-PINILLA, BEATRIZ PAYA GONZALEZ

 01/01/2024

Teaching Cartesian product problem solving to students with autism spectrum disorder using a conceptual model-based approach

Article

Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 2023, 38(4), 245- 257

 Authorship: MELODY GARCIA MOYA, IRENE POLO BLANCO, MARIA DEL ROCÍO BLANCO SOMOLINOS, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2023

Multiplicative problem-solving strategies used by students with autism spectrum disorder

Conference object

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

 Authorship: RAUL FERNANDEZ COBOS, IRENE POLO BLANCO, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2023

Resolución de problemas de lenguaje inconsistente por un alumno con autismo

Conference object

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, HÉLIA JACINTO, IRENE POLO BLANCO

 2023

Strategies used by a student with autism when solving a pictorial pattern task under an instructional approach

Conference object

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, HÉLIA OLIVEIRA, ANA CLÁUDIA HENRIQUES

 2023

Strategies used by students with autism when solving multiplicative problems: an exploratory study

Article

Advances in Autism, 2022, (9)1, 65-81

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARIA CRISTINA MARTINEZ ROMILLO, IRENE POLO BLANCO

 2022

Generalisation in students with autism spectrum disorder: an exploratory study of strategies

Article

ZDM : the International Journal on Mathematics Education, 2022, 54, 1333-1347

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARÍA CONSUELO CAÑADAS SANTIAGO, IRENE POLO BLANCO

 2022

El papel del lenguaje y del contexto en la resolución de problemas en alumnado con trastorno del espectro autista

Article

Formación del profesorado e investigación en educación matemática, 2022, 14, 71-85

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO

 2022

Relaciones entre área y perímetro por estudiantes con trastorno del espectro autista: un estudio exploratorio

Article

Acta Scientiae, 2022, 24(8), 5-41

 Authorship: AINHOA BERCIANO ALCARAZ, JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, CRISTINA LÓPEZ DE LA FUENTE

 2022

Generalization trough functional taks by a tudent with autism

Conference object

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO, MARÍA C. CAÑADAS

 2022

Comparison problem solving by autistic students

Conference object

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO, RAUL FERNANDEZ COBOS

 2022

Informal strategies of students with autism spectrum disorder in solving Cartesian product problems

Conference object

Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)

 Authorship: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, IRENE POLO BLANCO, LARA GONZALEZ DE COS, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2022

Generalización en un alumno de 9 años con autismo

Conference object

Investigación en Educación Matemática XXV

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, A. BRUNO, IRENE POLO BLANCO, M. C CAÑADAS

 2022

Desarrollo del concepto de número: adaptaciones a alumnado con autismo

Conference object

Investigación en Educación Matemática XXV

 Authorship: N. TREGÓN, JUNCAL GOÑI CERVERA, A. BRUNO, IRENE POLO BLANCO

 2022

Strategies exhibited by students with autism spectrum disorder and their typically-developing peers when solving a generalization task: an exploratory study

Conference object

Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, MARÍA C. CAÑADAS, ALICIA BRUNO

 2022

Estrategias por alumnos con trastorno del espectro autista al resolver una tarea que involucra una relación funcional

Conference object

Investigación en Educación Matemática XXIV

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARIA CONSUELO CAÑADAS SANTIAGO, IRENE POLO BLANCO

 2021

Diseño, construcción y validación de un cuestionario para evaluar el pensamiento probabilístico en alumnado con trastorno del espectro autista

Book part

Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: perspectivas metodológicas

 Authorship: MARIA DEL PILAR SABARIEGO ARENAS, IRENE POLO BLANCO, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2021

Ideas intuitivas al resolver tareas de magnitudes geométricas por estudiantes con trastorno del espectro autista

Conference object

Avances en ciencias de la educación. Volumen I

 Authorship: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, AINHOA BERCIANO ALCARAZ, CRISTINA LÓPEZ DE LA FUENTE

 2021

Pensamiento probabilístico en alumnado con trastorno del espectro autista: un estudio de caso

Conference object

Avances en ciencias de la educación. Volumen I

 Authorship: MELODY GARCIA MOYA, MARIA DEL PILAR SABARIEGO ARENAS, JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO

 2021

Resolución de problemas de isomorfismo de medidas por estudiantes con trastorno del espectro autista

Article

Revista de Investigación en Educación, 2020, 18(3), 345-355

 Authorship: IRENE POLO BLANCO, MARIA CRISTINA MARTINEZ ROMILLO, JUNCAL GOÑI CERVERA

 20/12/2020

Resolución de problemas de isomorfismo de medida por estudiantes con trastorno del espectro autista

Conference object

Book of Abstracts: 8th International Congress of Educational Sciences and Development, Pontevedra (España), 28-30 octubre 2020

 Authorship: IRENE POLO BLANCO, MARIA CRISTINA MARTINEZ ROMILLO, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2020

28 results 
    1 of 2  Next  Last

Searching. Please wait…