Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

JESUS COLLADO AGUDO

  • Publications

    44

  • Projects

    46

  • Thesis

    4

 jesus.collado@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Titular de Universidad

Doctor por la Universidad de Cantabria

 Inteligencia De Marketing

 SANTANDER FINANCIAL INSTITUTE SANFI

Specialty areas: COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS

Identifiers

44 results 
    1 of 2  Next  Last

A cross-cultural comparison of consumer intention to purchase ethical fashion in producing and consuming countries

Article

Journal of Sustainable Marketing, 2025, 6(1), 93-113

 Authorship: ANDREA PEREZ RUIZ, JESUS COLLADO AGUDO, MATTHEW T. LIU

 05/06/2025

Estudio del proceso de adopción ciudadana de una nueva tecnología para el tratamiento y reutilización de aguas grises domésticas

Conference object

XXXIX International Annual Meeting de la Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa (AEDEM) celebrado en Santander del 11 al 13 de junio de 2025: libro de abstracts

 Authorship: HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ, ANGEL HERRERO CRESPO, JESUS COLLADO AGUDO, MARIA JOSE RIVERO MARTINEZ

 2025

Factores que influyen en la interacción con publicaciones turísticas en X: un estudio comparativo entre España e Italia

Conference object

XXXIX International Annual Meeting de la Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa (AEDEM) celebrado en Santander del 11 al 13 de junio de 2025: libro de abstracts

 Authorship: MARIA FERNANDA BERNAL SALAZAR, ELISA PILAR BARAIBAR DIEZ, JESUS COLLADO AGUDO

 2025

Influence of environmental and social awareness and innovativeness on adoption of greywater recycling through photocatalysis

Conference object

XXXIX International Annual Meeting de la Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa (AEDEM) celebrado en Santander del 11 al 13 de junio de 2025: libro de abstracts

 Authorship: INNA ALEXEEVA ALEXEEV, JESUS COLLADO AGUDO, DEVA PELAYO TORICES, MARIA JOSE RIVERO MARTINEZ

 2025

Determinants of growth intention in SMEs: analysis from the perspective of owners or managers

Article

Economicus Journal of Business and Economics Insights, 2024, 1(1), 38-56

 Authorship: MOISÉS CARVAJAL MARRÓN, ANGEL HERRERO CRESPO, JESUS COLLADO AGUDO

 2024

eWOM of Spain's tourism destination in the rural context from a sustainable and technological perspective

Book part

ICMarkTech: International Conference on Marketing and Technologies: conference proceedings

 Authorship: MARIA FERNANDA BERNAL SALAZAR, ELISA PILAR BARAIBAR DIEZ, JESUS COLLADO AGUDO

 2024

The adoption of a smart destination model by tourism companies: an ecosystem approach

Article

Journal of Destination Marketing and Management, 2023, 28, 100783

 Authorship: JESUS COLLADO AGUDO, ANGEL HERRERO CRESPO, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 19/05/2023

Social media: an essential capability for business effectiveness?

Article

Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries, 2023. 89(29), e12221

 Authorship: ISABEL RODRIGUEZ GUTIÉRREZ, MARÍA DEL PILAR PASTOR PÉREZ, JESUS COLLADO AGUDO

 01/03/2023

Comparing consumer intention to purchase ethical fashion cross-culturally

Conference object

Proceedings of the European Marketing Academy, 2023, 112860

 Authorship: ANDREA PEREZ RUIZ, JESUS COLLADO AGUDO, TING CHI LIU

 2023

The role of managers in corporate change management: a bibliometric review

Article

Sustainability, 2023, 15(14), 10811

 Authorship: ÁNGEL GUTIÉRREZ IÑIGUEZ, JESUS COLLADO AGUDO, JOSEP RIALP CRIADO

 2023

From corporate social responsibility to corporate sustainability?: a response from data science and the tourism sector in Spain

Conference object

International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance: Towards an ESG World

 Authorship: MARIA FERNANDA BERNAL SALAZAR, ELISA PILAR BARAIBAR DIEZ, JESUS COLLADO AGUDO

 2023

Webrooming or showrooming, that is the question: explaining omnichannel behavioural intention through the technology acceptance model and exploratory behaviour

Article

Journal of Fashion Marketing and Management, 2022, 26(3), 401-419

 Authorship: ANGEL HERRERO CRESPO, NURIA VIEJO FERNÁNDEZ, JESUS COLLADO AGUDO, MARIA JOSE SANZO PEREZ

 01/07/2022

Ni webroomers, ni showroomers: el retail dice: ¡bienvenido omni-shopper!

Book part

XXXVI Congreso Anual AEDEM 2022 AEDEM Annual Meeting: Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery

 Authorship: NURIA VIEJO FERNÁNDEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, JESUS COLLADO AGUDO, MARIA JOSE SANZO PEREZ

 2022

El papel de los mánagers en la gestión del cambio empresarial: una propuesta de clasificación de la literatura

Book part

Consumer-First Marketing: "cuidar al cliente" como leitmotiv empresarial

 Authorship: ANGEL DOMINGO GUTIERREZ IÑIGUEZ, JESUS COLLADO AGUDO

 2022

The importance of knowledge and trust for ethical fashion consumption

Article

Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 2021, 33(5), 1175-1194

 Authorship: YONGDAN LIU, MATTHEW TINGCHI LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, WILCO CHAN, JESUS COLLADO AGUDO, ZIYING MO

 01/04/2021

El proceso de formación de la lealtad hacia un destino turístico en tiempos de pandemia (COVID-19)

Conference object

Actas del XXXII Congreso Internacional de Marketing AEMARK 2021 : Jaén, del 8 al 11 de septiembre de 2021

 Authorship: JESUS COLLADO AGUDO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2021

Webroomers y showroomers: tan diferentes como iguales.

Conference object

Una mirada a la investigación de marketing en Iberoamérica : Congreso Internacional de Marketing - AIM 2021, 12 y 13 de abril de 2021, Cali

 Authorship: NURIA VIEJO FERNÁNDEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, JESUS COLLADO AGUDO, MARÍA JOSÉ SANZO PÉREZ

 2021

Measuring the impact of mass media on consumers purchase of aquaculture products

Conference object

Book of abstracts XXIV European Association of Fisheries Economists (EAFE) Conference, April 2-4 2019, Santiago de Compostela

 Authorship: ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, JOSE MANUEL FERNANDEZ POLANCO, JESUS COLLADO AGUDO, ANDREA PEREZ RUIZ, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2021

El papel de la orientación al aprendizaje en la innovación y el desempeño: un estudio en micro, pequeñas y medianas empresas en San Luis Potosí (México)

Article

Contaduría y Administración, 2019, 64(1), 1-18

 Authorship: MARÍA DEL PILAR PASTOR PÉREZ, PAOLA ISABEL RODRÍGUEZ GUTIÉRREZ, JESUS COLLADO AGUDO

 2019

44 results 
    1 of 2  Next  Last

Searching. Please wait…