Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

 Detalle Investigador

JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

  • Publicaciones

    55

  • Proyectos

    8

Dr. Jose-Manuel Diego-Mantecón studied pure mathematics at the Royal Holloway University of London and received his M.Phil. and Ph.D. degrees in mathematics education at Cambridge University (UK). He has a large experience in developing and working on international projects. He was part of the Millennium Mathematics Project (MMP) at the University of Cambridge, directed by the theoretical physicist and mathematician Jhon Barrow. As part of the MMP, Jose was also responsible for the Spanish version of the Maths Thesaurus Project— a multilingual and interactive mathematics dictionary. Jose has also been experienced in the evaluation of comparative studies and the design of methodological instruments for cross-cultural studies. In 2012, he developed a valid instrument to evaluate student mathematics-related beliefs in Spain, Slovakia, Ireland, England, and Cyprus (Diego-Mantecón, 2013). Jose has collaborated with the TIMSS project, being the Spanish representative for designing the mathematics items for TIMSS 2015. Recently, Jose has participated in four international STEM projects: KIKS (Erasmus +), STEMforYouth (H2020), Mathematics EduLarp (Erasmus+), and STEAMTeach being the leader of the Spanish partner in three projects and main coordinator in one. Jose is nowadays deputy director of the Department of Mathematics, Statistics, and Computation at the University of Cantabria.

 josemanuel.diego@unican.es

 Facultad de Ciencias. Avda. de los Castros, 48. 39005 Santander

Profesor Contratado Doctor

 DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA

 DEPARTAMENTO DE MATEMÁTICAS, ESTADÍSTICA Y COMPUTACIÓN

Áreas de especialidad: DIDACTICA DE LA MATEMATICA

ORCID: 0000-0002-4427-2724

Scopus Author: 56049559900

 Publicaciones  Proyectos
55 resultados 
    1 de 3  Siguiente  Última

STEAM projects with KIKS format for developing key competences

Artículo de Revista

Comunicar, nº 66, v. XXIX, 2021

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, TERESA F. BLANCO, ZAIRA ORTIZ LASO, ZSOLT LAVICZA

 2021

An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective

Artículo de Revista

ZDM - Mathematics Education (2021) 53:1137-1148

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, THEODOSIA PRODROMOU, ZSOLT LAVICZA, TERESA F. BLANCO, ZAIRA ORTIZ LASO

 03/09/2021

The chimera of the competency-based approach to teaching mathematics: a study of carpentry purchases for home projects

Artículo de Revista

Educational Studies in Mathematics (2021) 107:339-357

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, ELENA HARO, TERESA F. BLANCO, AVENILDE ROMO-VÁZQUEZ

 17/04/2021

Do pre-service teachers attain the evaluation standards of compulsory education?

Comunicación a Congreso

Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

 Autoría: ZAIRA ORTIZ LASO, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, TERESA F. BLANCO, M. R. WILHELMI

 2021

Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: a study with pre-service teachers

Artículo de Revista

Sustainability 2020, 12, 9656

 Autoría: SARA PAREDES, MARÍA JOSÉ CÁCERES, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, TERESA F. BLANCO, JOSÉ MARÍA CHAMOSO

 2020

Integrating STEM-related Technologies into Mathematics Education at a Large Scale

Artículo de Revista

International Journal of Technology in Mathematics Education, Vol 27, No 1

 Autoría: ZSOLT LAVICZA, THEODOSIA PRODROMOU, KRISTOF FENYVESI, MARKUS HOHENWARTER, ISTVAN JUHOS, BALAZS KOREN, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2020

Robotics as a tool for learning STEAM with students' at risk of exclusion

Comunicación a Congreso

 Autoría: MARTHA-IVÓN CÁRDENAS, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, TERESA F. BLANCO, ZAIRA ORTIZ LASO

 2020

Classroom Implementation of STEM Education through technology: advantages and handicaps

Comunicación a Congreso

First Symposium on Artificial Intelligence for Mathematics Education: Book Abstracts (AI4ME 2020)

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2020

Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?

Artículo de Revista

Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Iss. 1-2, Pp. 25-47 (2019)

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, TERESA F. BLANCO, JOSE BENITO BUA ARES, PABLO GONZALEZ SEQUEIROS

 01/04/2019

Modelización matemática de la evolución de dos reactivos químicos

Artículo de Revista

Épsilon, nº 101, 147-155 (2019)

 Autoría: TERESA F. BLANCO, MANUEL GARCÍA PIQUERAS, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, ZAIRA ORTIZ LASO

 2019

Prácticas discursivas, operativas y normativas en procesos de instrucción de la medida de magnitudes

Artículo de Revista

Práxis Educacional, v. 15, n. 33, p. 374-399 (2019)

 Autoría: TERESA F. BLANCO, ISABEL C. NOGUEIRA, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 01/07/2019

An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs

Artículo de Revista

PLoS ONE 14(11): e0224696

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, TERESA F. BLANCO, JOSÉ M. CHAMORRO, MARÍA JOSÉ CÁCERES

 01/11/2019

¿Cómo describen, analizan y valoran los futuros maestros su formación lectora?

Artículo de Revista

Revista complutense de educación 30(4) 2019, 1083-1096

 Autoría: MARIA DEL CARMEN ALVAREZ ALVAREZ, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 01/04/2019

Procesos de Visualización en una Tarea de Generación y Representación de Cuerpos de Revolución

Artículo de Revista

Bolema vol.33 no.64

 Autoría: TERESA F. BLANCO, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, PABLO GONZÁLEZ SEQUEIROS

 01/08/2019

An Engineering Technology Problem-Solving Approach for Modifying Student Mathematics-Related Beliefs: Building a Robot to Solve a Rubik?s Cube

Artículo de Revista

International Journal of Technology in Mathematics Education, Vol 26, No 2

 Autoría: JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, ÓSCAR ARCERA, TRESA F. BLANCO, ZSOLT LAVICZA

 11/08/2019

Skill Levels on Visualization and Spatial Reasoning in Pre-service Primary Teachers

Artículo de Revista

Universal Journal of Educational Research 7(12): 2647-2661, 2019

 Autoría: TERESA F. BLANCO, JUAN D. GODINO, PABLO G. SEQUEIROS, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2019

KIKS Creativity and Technology for All

Artículo de Revista

Open Education Studies, Volume 1, Issue 1, Pages 198?208

 Autoría: ANTHONY HOUGHTON, ADRIAN OLDKNOW, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON, KRISTOF FENYVESI, ELIZABETH CRILLY, ZSOLT LAVICZA

 2019

Proyectos STEAM con formato KIKS para la adquisición de competencias LOMCE

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación matemática XXIII : Valladolid. 4, 5 y 6 de septiembre de 2019

 Autoría: T.F. BLANCO, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2019

Mathematics and art in primary education textbooks

Comunicación a Congreso

CERME 11 : Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education

 Autoría: TERESA F. BLANCO, VALERIA GONZÁLEZ-ROEL, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2019

Light and Geometry: An Artistic-Mathematical Experience in Primary School

Comunicación a Congreso

Bridges Linz. Proceedings of Bridges 2019 : Mathematics, Art, Music, Architecture, Education, Culture

 Autoría: VALERIA GONZÁLEZ ROEL, TERESA F. BLANCO, RAQUEL VALUJA FRAMIÑÁN, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2019

Análisis epistémico y cognitivo de una tarea de visualización en el espacio bidimensional

Artículo de Revista

REDIMAT: Journal of Research in Mathematics Education (2018), 7(3), 251-279

 Autoría: TERESA FERNÁNDEZ BLANCO, JUAN DÍAZ GODINO, JOSE MANUEL DIEGO MANTECON

 2018

55 resultados 
    1 de 3  Siguiente  Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...