Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

 Detalle Investigador

STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

  • Publicaciones

    67

  • Proyectos

    12

 steven.vanvaerenbergh@unican.es

 Facultad de Ciencias. Avda. de los Castros, 48. 39005 Santander

Profesor Contratado Doctor

Doctor por la Universidad de Cantabria

 Necesidades Específicas De Apoyo Educativo En Matemáticas: Un Foco En Alumnado Con Autismo

 DEPARTAMENTO DE MATEMÁTICAS, ESTADÍSTICA Y COMPUTACIÓN

Áreas de especialidad: DIDACTICA DE LA MATEMATICA

Identificadores

Otros nombres en publicaciones
  • Van Vaerenbergh, S.
  • Vaerenbergh, S. Van
  • Vaerenbergh, Steven Van
  • van Vaerenbergh, Steven
  • Van-Vaerenbergh, Steven
 Publicaciones  Proyectos  Otras actividades
67 resultados 
    1 de 3  Siguiente  Última

Secondary education teacher training and emotional intelligence: ingredients for attention to diversity in an inclusive school for all

Artículo de Revista

Education sciences, 2023, 13, 519

 Autoría: MARIA MERCEDES ARIAS PASTOR, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, JESSICA FERNÁNDEZ-SOLANA, JERÓNIMO J. GONZÁLEZ-BERNAL

 2023

Validación de un decálogo para la adaptación de applets matemáticos para alumnado con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, IRENE POLO BLANCO, ALVARO GARCIA GOMEZ

 2023

Adaptación de materiales del proyecto MATESGG para alumnado con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXV

 Autoría: CRISTINA GOMEZ CASANUEVA, IRENE POLO BLANCO, MARIA CLAUDIA LAZARO DEL POZO, T. RECIO, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

 2022

Teaching multiplicative word-problem solving to a student with autism spectrum disorder

Comunicación a Congreso

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO

 2022

Learning about student performance from Moodle logs in a higher education context

Comunicación a Congreso

2022 XII International Conference on Virtual Campus (JICV)

 Autoría: ADRIÁN PÉREZ SUAY, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, MARIA PILES, VALERO LAPARRA, ANA B. PASCUAL-VENTEO, ANA B. RUESCAS, ROBERTO FERNANDEZ-MORAN, MARINA MARTÍNEZ GARCÍA, JOSE E. ADSUARA, JULIA AMORÓS, JORDI MUÑOZ-MARÍ, IRENE EPIFANIO, MIGUEL-ÁNGEL FERNÁNDEZ-TORRES

 2022

Intelligent learning management systems: overview and application in mathematics education

Capítulo de libro

Strategy, policy, practice, and governance for AI in higher education institutions

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ADRIÁN PÉREZ-SUAY

 2022

Informal strategies of students with autism spectrum disorder in solving Cartesian product problems

Comunicación a Congreso

Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, IRENE POLO BLANCO, LARA GONZALEZ DE COS, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2022

Mathematics education in the age of artificial intelligence : how artificial intelligence can serve mathematical human learning

Libro completo

Mathematics education in the age of artificial intelligence : how artificial intelligence can serve mathematical human learning

 Autoría: PHILIPPE R. RICHARD, MARÍA PILAR VÉLEZ MELÓN, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

 2022

A classification of artificial intelligence systems por mathematics education

Capítulo de libro

Mathematics education in the age of artificial intelligence : how artificial intelligence can serve mathematical human learning

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ADRIÁN PÉREZ-SUAY

 2022

Conclusions

Capítulo de libro

Mathematics education in the age of artificial intelligence : how artificial intelligence can serve mathematical human learning

 Autoría: PHILIPPE R. RICHARD, MARÍA PILAR VÉLEZ MELÓN, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

 2022

Conceptual model-based approach to teaching multiplication and division word-problem solving to a atudent with autism spectrum disorder

Artículo de Revista

Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2022, 57 (1), 31-43

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ALICIA BRUNO CASTAÑEDA, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ

 01/03/2022

Development of a short-term prediction system for electricity demand

Artículo de Revista

Dyna, 2021, 96 (3), 285-289

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ALBERTO SALCINES MENEZO, OSCAR JESUS COSIDO COBOS

 01/05/2021

Secuencias didácticas basadas en geogebra para la enseñanza de la geometría en la educación secundaria

Artículo de Revista

INFAD Revista de Psicología, 2021, 2(1), 531-542

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ANGELA DEL BARRIO FERNANDEZ

 2021

Estrategias informales de estudiantes con trastorno del espectro autista en la resolución de problemas de producto cartesiano

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXIV

 Autoría: LARA GONZALEZ DE COS, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO

 2021

Inteligencia artificial para la didáctica de las matemáticas: resumen y taxonomía

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXIV

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, A. PÉREZ-SUAY

 2021

Enseñanza individualizada de matemáticas mediante herramientas de inteligencia artificial en entornos escolares tradicionales

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXIV

 Autoría: ALICIA VARELA URIBE, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ADRIÁN PÉREZ SUAY

 2021

TG4 Panel: Virtual reality, artificial intelligence and machine learning for mathematics

Comunicación a Congreso

First Symposium on Artificial Intelligence for Mathematics Education: Book Abstracts (AI4ME 2020), CIEM, Castro Urdiales (Spain), February 28th - March 1st, 2020

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, THEODOSIA PRODROMOU

 2020

Recent advances in machine learning for mathematical reasoning

Comunicación a Congreso

First Symposium on Artificial Intelligence for Mathematics Education: Book Abstracts (AI4ME 2020), CIEM, Castro Urdiales (Spain), February 28th - March 1st, 2020

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

 2020

El aprendizaje de las matemáticas: aspectos cognitivos, emocionales y motivacionales

Capítulo de libro

Docencia para el siglo XXI: avances metodológicos y nuevas estrategias

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

 2020

First Symposium on Artificial Intelligence for Mathematics Education: Book Abstracts (AI4ME 2020), CIEM, Castro Urdiales (Spain), February 28th - March 1st, 2020

Comunicación a Congreso

First Symposium on Artificial Intelligence for Mathematics Education: Book Abstracts (AI4ME 2020), CIEM, Castro Urdiales (Spain), February 28th - March 1st, 2020

 Autoría: PHILIPPE R. RICHARD, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, M. PILAR VÉLEZ

 2020

Towards an ecosystem for computer-supported geometric reasoning

Artículo de Revista

International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 2020

 Autoría: ZOLTÁN KOVÁCS, TOMAS JESUS RECIO MUÑIZ, PHILIPPE R . RICHARD, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, PILAR VELEZ MELON

 01/11/2020

Multi-channel factor analysis with common and unique factors

Artículo de Revista

IEEE Transactions on Signal Processing, 2020, 68, 113-126

 Autoría: DAVID RAMIREZ GARCIA, LUIS IGNACIO SANTAMARIA CABALLERO, LOUIS L. SCHARF, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH

 2020

67 resultados 
    1 de 3  Siguiente  Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...