Search

Searching. Please wait…

FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

  • Publicaciones

    38

  • Proyectos

    3

 francisco.gallardo@unican.es

 Edificio de Filología. Avda. de los Castros, 52. 39005 Santander

Profesor Titular de Universidad

Doctor en Filología Inglesa

 Learning English As An Additional Language (LEAL)

 DEPARTAMENTO DE FILOLOGÍA

Áreas de especialidad: FILOLOGIA INGLESA

Identificadores

38 resultados 
    1 de 2  Siguiente  Última

Pronunciation and intelligibility in English-medium instruction (EMI): lecturers' views and skills

Capítulo de libro

English pronunciation teaching: theory, practice and research findings

 Autoría: ESTHER GÓMEZ-LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2023

Collaborative writing and patterns of interaction in young learners: the interplay between pair dynamics and pairing method in LRE production

Artículo de Revista

Vigo International Journal of Applied Linguistics, 2023, 20, 1-21

 Autoría: MARÍA BASTERRECHEA, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 20/01/2023

Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain

Comunicación a Congreso

Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARIA DEL CARMEN CAMUS CAMUS, JESUS ANGEL GONZALEZ LOPEZ

 2022

Perception and production training effects on production of English lexical schwa by young Spanish learners

Artículo de Revista

Journal of Second Language Pronunciation, 2022, 8(2), 196-217

 Autoría: ESTHER GÓMEZ-LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, JIAN GONG

 2022

Task-modality effects on young learners’ language-related episodes in collaborative dialogue

Artículo de Revista

Revista Espanola de Linguistica Aplicada, 2022, 35(2). 480-512

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA MARTÍNEZ-ADRIÁN

 01/10/2022

Foreign language motivation in primary education students: The effects of additional CLIL and gender

Artículo de Revista

Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 2021, 9(1), 58-84

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, ZELTIA BLANCO SUAREZ

 2021

Language-related episodes in young CLIL learners: A review of task modality effects on children's attention to form in collaborative dialogue

Artículo de Revista

Language teaching for young learners, 2021, 3(2), 213-245

 Autoría: MARIA MARTINEZ ADRIAN, JUNCAL GUTIÉRREZ MANGADO, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA BASTERRECHEA

 2021

Pronunciation in EMI: A preliminary study of Spanish university students' intelligibility and comprehensibility

Capítulo de libro

Language Use in English-Medium Instruction at University: International Perspectives on Teacher Practice

 Autoría: ESTHER GOMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2021

Agreement morphology errors and null subjects in young (non-)CLIL learners

Artículo de Revista

Vigo International Journal of Applied Linguistics, 2021, 18, 59-95

 Autoría: YOLANDA FERNANDEZ PENA, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 01/01/2021

Explicit phonetic instruction vs. implicit attention to native exposure: Phonological awareness of English schwa in CLIL

Artículo de Revista

IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 2020; 58(4): 419-442

 Autoría: ESTHER GÓMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2020

Target language proficiency and reported use of compensatory strategies by young CLIL learners

Artículo de Revista

International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), 2020;30:3?18

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA BASTERRECHEA, MARÍA MARTÍNEZ?ADRIÁN

 2020

The primary education learners' English corpus (PELEC): design and compilation

Artículo de Revista

Research in Corpus Linguistics, 2020, 8, 147-163

 Autoría: ZELTIA BLANCO SUAREZ, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARIA EVELYN GANDON CHAPELA

 2020

Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses

Artículo de Revista

Journal of English Studies, 18, 2020, 253-277

 Autoría: IZASKUN VILLARREAL, ESTHER GÓMEZ LACABEX, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, JUNCAL GUTIÉRREZ MANGANO

 2020

Language-related episodes and pair dynamics in primary school clil learners: A comparison between proficiency-matched and student-selected pairs

Artículo de Revista

Studies in Second Language Learning and Teaching, 10 (3). 2020. 423-447

 Autoría: MARÍA BASTERRECHEA, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2020

Motivation and gender: CLIL vs. non-CLIL Primary Education students in Cantabria

Comunicación a Congreso

Book of Abstracts : AESLA 37. Congreso Internacional de Lingüística Aplicada, Universidad de Valladolid, 27-29.03.2019

 Autoría: ZELTIA BLANCO SUAREZ, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2019

Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice

Libro completo

Cross-Linguistic Influence: From Empirical Evidence to Classroom Practice

 Autoría: M. JUNCAL GUTIÉRREZ MANGADO, MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2019

On self-reported use of communication strategies by CLIL learners in primary education

Artículo de Revista

Language teaching research, Vol. 23(1), 39-57

 Autoría: MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, MARÍA BASTERRECHEA

 2019

Introduction: L1 use in content-based and CLIL settings

Artículo de Revista

International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 22, nº 1, 1-4

 Autoría: MARÍA MARTÍNEZ ADRIÁN, M. JUNCAL GUTIÉRREZ MANGADO, FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO

 2019

Oral production outcomes in CLIL: an attempt to manage amount of exposure

Artículo de Revista

European Journal of Applied Linguistics, 5(1), 31- 54

 Autoría: FRANCISCO GALLARDO DEL PUERTO, ESTHER GÓMEZ LACABEX

 2017

38 resultados 
    1 de 2  Siguiente  Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...