Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

Detalle Investigador

Otros nombres en publicaciones
  • Polo, Irene
  • Polo-Blanco, I.
 Publicaciones  Proyectos  Tesis dirigidas
79 resultados 
    1 de 4  Siguiente  Última

Comparison of Mathematics Problem-Solving Abilities in Autistic and Non-autistic Children: the Influence of Cognitive Profile

Artículo de Revista

Journal of Autism and Developmental Disorders, 2024, 54(1), 353 - 365

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, PAULA SUAREZ PINILLA, JUNCAL GOÑI CERVERA, MARTA SUÁREZ-PINILLA, BEATRIZ PAYA GONZALEZ

 01/01/2024

Teaching students with mild intellectual disability to solve word problems using schema-based instruction

Artículo de Revista

Learning Disability Quarterly, 2024, 47(1), 3-15

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ, ALICIA BRUNO, JON GONZÁLEZ SÁNCHEZ

 2024

Teaching Cartesian product problem solving to students with autism spectrum disorder using a conceptual model-based approach

Artículo de Revista

Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 2023, 38(4), 245- 257

 Autoría: MELODY GARCIA MOYA, IRENE POLO BLANCO, MARIA DEL ROCÍO BLANCO SOMOLINOS, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2023

Reseña: Convenio entre la SOMIDEM y la SEIEM: la cristalización de un camino de colaboraciones

Artículo de Revista

Educación Matemática, 2023, 35(3), 269-271

 Autoría: ERIC FLORES MEDRANO, IRENE POLO BLANCO

 01/12/2023

Multiplicative problem-solving strategies used by students with autism spectrum disorder

Comunicación a Congreso

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

 Autoría: RAUL FERNANDEZ COBOS, IRENE POLO BLANCO, JUNCAL GOÑI CERVERA

 2023

Estudio preliminar sobre resolución de problemas aditivos en alumnado con autismo mínimamente verbal

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: RAUL FERNANDEZ COBOS, IRENE POLO BLANCO, AIA LARA LEBEÑA CAGIGAS, P. RODRÍGUEZ CANDELERO

 2023

Resolución de un problema de generalización por un alumno de 5 de primaria con Síndrome de Asperger

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: ÁNGELES CHICO GÓMEZ, NURIA ÁNGELES CLIMENT RODRÍGUEZ, INMACULADA GÓMEZ HURTADO, IRENE POLO BLANCO

 2023

Interpretación de gráficos estadísticos por estudiantes con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: ISRAEL GARCÍA ALONSO, ALICIA BRUNO CASTAÑEDA, IRENE POLO BLANCO, JON GONZÁLEZ SÁNCHEZ

 2023

Validación de un decálogo para la adaptación de applets matemáticos para alumnado con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, IRENE POLO BLANCO, ALVARO GARCIA GOMEZ

 2023

Resolución de problemas de lenguaje inconsistente por un alumno con autismo

Comunicación a Congreso

Investigación en Educación Matemática XXVI. SEIEM

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, HÉLIA JACINTO, IRENE POLO BLANCO

 2023

Strategies used by a student with autism when solving a pictorial pattern task under an instructional approach

Comunicación a Congreso

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, HÉLIA OLIVEIRA, ANA CLÁUDIA HENRIQUES

 2023

Conceptual model-based approach to teaching multiplication and division word-problem solving to a atudent with autism spectrum disorder

Artículo de Revista

Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2022, 57 (1), 31-43

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, STEVEN JOHAN MARIA VAN VAERENBERGH, ALICIA BRUNO CASTAÑEDA, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ

 01/03/2022

Strategies used by students with autism when solving multiplicative problems: an exploratory study

Artículo de Revista

Advances in Autism, 2022, (9)1, 65-81

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARIA CRISTINA MARTINEZ ROMILLO, IRENE POLO BLANCO

 2022

Generalisation in students with autism spectrum disorder: an exploratory study of strategies

Artículo de Revista

ZDM : the International Journal on Mathematics Education, 2022, 54, 1333-1347

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, MARÍA CONSUELO CAÑADAS SANTIAGO, IRENE POLO BLANCO

 2022

Uso del geoplano para el aprendizaje de conceptos geométricos planos: un estudio de caso con un estudiante con necesidades educativas especiales

Artículo de Revista

Unión-Revista iberoamericana de educación matemática, 2022, 18(65), 1-20

 Autoría: NATALIA PALACIO CANO, IRENE POLO BLANCO, LUCÍA FERNÁNDEZ DEL VALLE

 25/08/2022

El papel del lenguaje y del contexto en la resolución de problemas en alumnado con trastorno del espectro autista

Artículo de Revista

Formación del profesorado e investigación en educación matemática, 2022, 14, 71-85

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO

 2022

Instrument for evaluating historical resources in mathematics textbooks

Artículo de Revista

British Journal for the History of Mathematics, 2022, 37(3), 238-257

 Autoría: IRENE SALAS GARCIA, IRENE POLO BLANCO, MARIA JOSE GONZALEZ LOPEZ

 2022

Relaciones entre área y perímetro por estudiantes con trastorno del espectro autista: un estudio exploratorio

Artículo de Revista

Acta Scientiae, 2022, 24(8), 5-41

 Autoría: AINHOA BERCIANO ALCARAZ, JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, CRISTINA LÓPEZ DE LA FUENTE

 2022

Design of an interactive module based on the van hiele model: case study of the Pythagorean Theorem

Artículo de Revista

International Electronic Journal of Mathematics Education, 2022, 17(1), em0672

 Autoría: JUAN ROLDÁN-ZAFRA, CARMEN PEREA, IRENE POLO BLANCO, PEDRO CAMPILLO

 2022

Prospective elementary teacher's strategies when solving missing number sentences

Comunicación a Congreso

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Autoría: IRENE POLO BLANCO, ANA HENRIQUES, HÉLIA OLIVEIRA

 2022

Generalization trough functional taks by a tudent with autism

Comunicación a Congreso

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO, MARÍA C. CAÑADAS

 2022

Comparison problem solving by autistic students

Comunicación a Congreso

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4)

 Autoría: JUNCAL GOÑI CERVERA, IRENE POLO BLANCO, ALICIA BRUNO, RAUL FERNANDEZ COBOS

 2022

79 resultados 
    1 de 4  Siguiente  Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...