Buscar

 Detalle Investigador

MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

  • Publicaciones

    60

  • Proyectos

    24

  • Tesis

    2

 mariadelmar.garcia@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Titular de Universidad

Doctor en Ciencias Económicas y Empresariales (Empresariales)

 INTELIGENCIA DE MARKETING

 DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

 Publicaciones  Proyectos  Tesis dirigidas
    1 de 3  Siguiente   Última

Stakeholder salience, positive CSR news and the market value of banks

Artículo de Revista

Revista Española de Financiación y Contabilidad, Volume 49, 2020 - Issue 4

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, PAULA SAN MARTIN ESPINA

 2020

The development of entrepreneurial alertness in undergraduate students

Artículo de Revista

Education + Training, Publication date: 6 February 2020. online

 Autoría: RAFAELA BUECKMANN-DIEGOLI, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2020

Determinants of eWOM on hospitality CSR issues. In Facebook we trust?

Artículo de Revista

Journal of sustainable tourism, Volume 28, 2020 - Issue 10 pp. Pages 1479-1497

 Autoría: ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2020

Information specificity, social topic awareness and message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Journal of Communication Management, 2020, Vol. 24 No. 1, pp. 31-48

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW T. LIU

 2020

Determinants of intention to share csr content on Facebook

Comunicación a Congreso

Determinants of intention to share csr content on Facebook

 Autoría: ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2020

Citizen Perceptions and Support for Smart City Projects: The Case of "Smart Santander"

Capítulo de libro

Citizen Perceptions and Support for Smart City Projects: The Case of "Smart Santander"

 Autoría: HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO

 2020

La Estrategia de Comunicación de las Instituciones Europeas ante las Elecciones Europeas 2019

Capítulo de libro

La Estrategia de Comunicación de las Instituciones Europeas ante las Elecciones Europeas 2019

 Autoría: ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2020

An integrative model of destination brand equity and tourist satisfaction

Artículo de Revista

Current Issues in Tourism, Volume 22, 2019 - Issue 16, Pages 1992-2013

 Autoría: HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

The role of brand utilities: application to buying intention of fair trade products

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 2 Pages 119-135

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Maximising business returns to corporate social responsibility communication: An empirical test

Artículo de Revista

Business Ethics: A Eur Rev. 2019;28:275-289

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW TINGCHI LIU

 01/07/2019

Do all CSR news affect market value equally?

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 16 No. 8, pp. 1107-1123.

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

¿Qué factores explican la intención de generar boca-oreja electrónico sobre noticias de RSC?

Comunicación a Congreso

¿Qué factores explican la intención de generar boca-oreja electrónico sobre noticias de RSC?

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ

 2019

Efectos de la macro y micro imagen en España en la formación de las preferencias de los ciudadanos europeos hacia las marcas españolas de ropa y vino

Comunicación a Congreso

Efectos de la macro y micro imagen en España en la formación de las preferencias de los ciudadanos europeos hacia las marcas españolas de ropa y vino

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANGEL HERRERO CRESPO, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2019

"¿Nos ceñimos a los resultados o contamos toda la historia?" Storytelling vs. mensajes argumentativos en la comunicación de RSC

Comunicación a Congreso

"¿Nos ceñimos a los resultados o contamos toda la historia?" Storytelling vs. mensajes argumentativos en la comunicación de RSC

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, ELISA PILAR BARAIBAR DIEZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

Attributions of message authenticity in CSR communication

Comunicación a Congreso

Attributions of message authenticity in CSR communication

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, M.T. LIU

 2019

Online CSR communication through social media : the role of source credibility and trust in the age of fake news

Comunicación a Congreso

Online CSR communication through social media : the role of source credibility and trust in the age of fake news

 Autoría: ROSA PATRICIA MARTINEZ GARCIA DE LEANIZ, ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

How to Promote Blood Donation? The Case of the Blood Donor Association of Cantabria (Spain)

Capítulo de libro

How to Promote Blood Donation? The Case of the Blood Donor Association of Cantabria (Spain)

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Effectiveness of CSR Advertising: The Role of Reputation, Consumer Attributions, and Emotions

Artículo de Revista

Corporate social responsibility and environmental management. Volume 25, Issue 2, p. 194-208

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 01/04/2018

Corporate Social Responsibility in the Media: A Content Analysis of Business News in Spain

Artículo de Revista

Journal of Media Ethics, Volume 33, Issue 2, 3 April 2018, Pages 66-79

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ

 01/04/2018

    1 de 3  Siguiente   Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...