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ANDREA PEREZ RUIZ

  • Publicaciones

    104

  • Proyectos

    27

  • Tesis

    2

Profesora Contratado Doctor con docencia especializada en marketing estratégico y distribución comercial. Sus principales líneas de investigación se centran en la responsabilidad social corporativa, el comportamiento del consumidor, el emprendimiento y el marketing corporativo en los sectores bancario, turístico y textil, principalmente. Ha publicado más de setenta artículos en revistas internacionales de reconocido prestigio. Ha participado en numerosos congresos científicos y ha participado en la elaboración de diversos libros/capítulos en materia de marketing y responsabilidad social corporativa. Ha realizado estancias docentes y de investigación en varias universidades y centros internacionales, como el Center for Business Ethics (Bentley University, Estados Unidos), el Center for Business, Organisations and Society (University of Bath, Reino Unido), el Instituto Tecnológico de Monterrey (México) y la Universidade de Macau (China). En noviembre de 2014 fue acreditada como Profesora Titular de Universidad por la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA).

 andrea.perezruiz@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Contratado Doctor

Doctor por la Universidad de Cantabria

 INTELIGENCIA DE MARKETING

 DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

Áreas de especialidad: COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS

ORCID: 0000-0003-3521-1783

Scopus Author: 35103305500

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Model of Teachable Entrepreneurship Competencies (M-TEC): Scale development

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, Volume 19, Issue 1, March 2021, 100392

 Autoría: GERALDINA SILVEYRA, ANGEL HERRERO CRESPO, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

The importance of knowledge and trust for ethical fashion consumption

Artículo de Revista

Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 33 No. 5, pp. 1175-1194.

 Autoría: YONGDAN LIU, MATTHEW TINGCHI LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, WILCO CHAN, JESUS COLLADO AGUDO, ZIYING MO

 2021

The sharing economy: the influence of perceived corporate social responsibility on brand commitment

Artículo de Revista

Journal of Product and Brand Management, Vol. 30 No. 7, pp. 964-975

 Autoría: MOBIN FATMA, IMRAN KHAN, ZILLUR RAHMAN, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

The teacher of entrepreneurship as a role model: Students' and teachers' perceptions

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education,Volume 19, Issue 1, March 2021, 100358

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ, ESTEFANIA PALAZUELOS COBO

 2021

Elección del canal de comunicación para mensajes de responsabilidad social empresarial: web corporativa vs prensa digital

Comunicación a Congreso

Avances científicos en el estudio del Marketing : Libro de Abstracts. 5th On/Off International Conference in Marketing Decision Making Medellín, 19-20 de octubre de 2020

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2021

Stakeholder salience, positive CSR news and the market value of banks

Artículo de Revista

Revista Española de Financiación y Contabilidad, Volume 49, 2020 - Issue 4, pages 483-502

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, PAULA SAN MARTIN ESPINA

 2020

Information specificity, social topic awareness and message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Journal of Communication Management, 2020, Vol. 24 No. 1, pp. 31-48

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW T. LIU

 2020

Market reactions to CSR news in different industries

Artículo de Revista

Corporate Communications, 2020 Vol. 25 No. 2, pp. 243-261

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ

 2020

Corporate social responsibility (CSR) and customer loyalty in the hotel industry: A cross-country study

Artículo de Revista

International Journal of Hospitality Management, Volume 89, August 2020, 102565

 Autoría: KHAWAJA FAWAD LATIF, ANDREA PEREZ RUIZ, UMAR FAROOQ SAHIBZADA

 2020

The effect of CSR engagement on eWOM on social media

Artículo de Revista

International journal of organizational analysis, 2020, Vol. 28 No. 4, pp. 941-956.

 Autoría: MOBIN FATMA, ANDREA PEREZ RUIZ, IMRAN KHAN, ZILLUR RAHMAN

 2020

La importancia de la educación empresarial y su terminología

Artículo de Revista

Small Business International, 2020. Volume: 4; Issue: 1; Pages: 69-87

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2020

How do knowledge and trust influence fast fashion consumption in an ethical way? An empirical study

Comunicación a Congreso

Global Marketing Conference at Seoul Proceedings: 107-108 (November 2020)

 Autoría: YONGDAN LIU, MATTHEW LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, ZIYING MO

 2020

The role of brand utilities: application to buying intention of fair trade products

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 2 Pages 119-135

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Product standardisation in the food service industry: post-purchase attitudes and repurchase intentions of non-Muslims after consuming halal food.

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 3 Pages 210-226

 Autoría: STEPHEN WILKINS, MUHAMMAD MOHSIN BUTT, FARSHID SHAMS, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Building a theoretical framework of message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Corporate Communications: An International Journal, Vol. 24 Issue: 2, pp.334-350

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Maximising business returns to corporate social responsibility communication: An empirical test

Artículo de Revista

Business Ethics: A Eur Rev. 2019;28:275-289

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW TINGCHI LIU

 01/07/2019

Development and validation of a multi-dimensional customer-based scale to measure perceptions of corporate social responsibility (CSR)

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 15 No. 4, pp. 492-512

 Autoría: FAWAD LATIF, ANDREA PEREZ RUIZ, WAQAR ALAM, ADEEL SAQIB

 2019

The acceptance of halal food in non-Muslim countries: Effects of religious identity, national identification, consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism.

Artículo de Revista

Journal of Islamic Marketing, Vol. 10 No. 4, pp. 1308-1331

 Autoría: STEPHEN WILKINS, MUHAMMAD MOHSIN BUTT, FARSHID SHAMS, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Social business environment and entrepreneurial behaviour: A cross-country empirical analysis

Comunicación a Congreso

4th Business & Entrepreneurial Conference, Dubrovnik (Croacia), 15-18 mayo

 Autoría: ANA FERNANDEZ LAVIADA, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ, JAVIER MONTOYA DEL CORTE

 2019

Do all CSR news affect market value equally?

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 16 No. 8, pp. 1107-1123.

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

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