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Detalle Investigador

ANDREA PEREZ RUIZ

  • Publicaciones

    152

  • Proyectos

    34

  • Tesis

    2

Titular de Universidad con docencia especializada en marketing estratégico y distribución comercial. Sus principales líneas de investigación se centran en la responsabilidad social corporativa, el comportamiento del consumidor, el emprendimiento y el marketing corporativo en los sectores bancario, turístico y textil, principalmente. Ha publicado más de setenta artículos en revistas internacionales de reconocido prestigio. Ha participado en numerosos congresos científicos y ha participado en la elaboración de diversos libros/capítulos en materia de marketing y responsabilidad social corporativa. Ha realizado estancias docentes y de investigación en varias universidades y centros internacionales, como el Center for Business Ethics (Bentley University, Estados Unidos), el Center for Business, Organisations and Society (University of Bath, Reino Unido), el Instituto Tecnológico de Monterrey (México) y la Universidade de Macau (China).

 andrea.perezruiz@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Titular de Universidad

Doctor por la Universidad de Cantabria

 Inteligencia De Marketing

 SANTANDER FINANCIAL INSTITUTE SANFI

Áreas de especialidad: COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS

Identificadores

Otros nombres en publicaciones
  • Pérez Ruiz, A.
  • Pérez, Andrea
  • Pérez-Ruiz, Andrea
  • Perez, Andrea
  • Ruiz, Andrea Perez
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A bibliometric analysis of green marketing in marketing and related fields: From 1991 to 2021

Artículo de Revista

Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 2023, 35(8), 1857-1882

 Autoría: SHAOSHAN WANG, MATTHEW TINGCHI LIU, ANDREA PEREZ RUIZ

 01/11/2023

Comparing consumer intention to purchase ethical fashion cross-culturally

Comunicación a Congreso

Proceedings of the European Marketing Academy, 2023, 112860

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, JESUS COLLADO AGUDO, TING CHI LIU

 2023

Satisfaction and learning after the application of student-centred H5P activities

Comunicación a Congreso

EDULEARN23: Proceedings of the 15th International Conference on Education and New Learning Technologies, July 3-5, 2023, La Palma

 Autoría: CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2023

B-Corp certification and its effect on corporate ROA: a panel data analysis

Comunicación a Congreso

International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance: Towards an ESG World

 Autoría: VIOLETA BRINGAS FERNANDEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2023

An international empirical exploration of similarities and differences among categories of social entrepreneurs

Comunicación a Congreso

International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance: Towards an ESG World

 Autoría: CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ, ANA FERNANDEZ LAVIADA

 2023

Verdad líquida: periodismo de actualidad y ¿una nueva política?

Capítulo de libro

Cultura audiovisual, periodismo y política nuevos discursos y narrativas en la sociedad digital

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2022

Companies and the UN Sustainable Development Goals: At the Intersection Between Social Impact and Business Value

Capítulo de libro

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

 Autoría: ELSA DIEZ BUSTO, PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2022

Social Entrepreneurship Typologies: Mapping the Territory

Capítulo de libro

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANA FERNANDEZ LAVIADA

 2022

Implantación de recursos e-learning interactivos (H5P): participación, seguimiento y satisfacción

Comunicación a Congreso

Conference Proceedings of CIVINEDU 2022 : 6th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation, Septiembre 28 - 29, 2022

 Autoría: CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ, BEATRIZ BLANCO ROJO, ADOLFO COSME FERNANDEZ PUENTE, VANESA JORDA GIL, MERCEDES NURIA SANCHEZ SANCHEZ, LIDIA SANCHEZ RUIZ

 2022

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

Libro completo

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2022

Social and environmental concerns within ethical fashion: general consumer cognitions, attitudes and behaviours

Artículo de Revista

Journal of Fashion Marketing and Management, 2022, 26(5), 792-812

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, JESUS COLLADO AGUDO, MATTHEW T. LIU

 09/12/2022

Turning teachers into entrepreneurship role models: development of a measurement scale of useful characteristics

Artículo de Revista

International Journal of Management Education, 2022, 20(3), 100721

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANDREA PEREZ RUIZ, ANA FERNANDEZ LAVIADA

 01/11/2022

Model of Teachable Entrepreneurship Competencies (M-TEC): Scale development

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, 2021, 19(1), 100392

 Autoría: GERALDINA SILVEYRA, ANGEL HERRERO CRESPO, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

The importance of knowledge and trust for ethical fashion consumption

Artículo de Revista

Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 2021, 33(5), 1175-1194

 Autoría: YONGDAN LIU, MATTHEW TINGCHI LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, WILCO CHAN, JESUS COLLADO AGUDO, ZIYING MO

 01/04/2021

The sharing economy: the influence of perceived corporate social responsibility on brand commitment

Artículo de Revista

Journal of Product and Brand Management, Vol. 30 No. 7, pp. 964-975

 Autoría: MOBIN FATMA, IMRAN KHAN, ZILLUR RAHMAN, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

Elección del canal de comunicación para mensajes de responsabilidad social empresarial: web corporativa vs prensa digital

Comunicación a Congreso

Avances científicos en el estudio del Marketing : Libro de Abstracts. 5th On/Off International Conference in Marketing Decision Making Medellín, 19-20 de octubre de 2020

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2021

Coverage of poverty in business news. How media represent public and private concern for people living in poverty

Capítulo de libro

The Routledge companion to media and poverty

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

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