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ANDREA PEREZ RUIZ

  • Publicaciones

    94

  • Proyectos

    21

  • Tesis

    2

 andrea.perezruiz@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Contratado Doctor

Doctor por la Universidad de Cantabria

 INTELIGENCIA DE MARKETING

 DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

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Information specificity, social topic awareness and message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Journal of Communication Management, online,Vol. ahead-of-print, 1 April 2020

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW T. LIU

 2020

Market reactions to CSR news in different industries

Artículo de Revista

Corporate Communications, online, Vol. ahead-of-print, april 2020

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ

 2020

The role of brand utilities: application to buying intention of fair trade products

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 2 Pages 119-135

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Product standardisation in the food service industry: post-purchase attitudes and repurchase intentions of non-Muslims after consuming halal food.

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 3 Pages 210-226

 Autoría: STEPHEN WILKINS, MUHAMMAD MOHSIN BUTT, FARSHID SHAMS, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Building a theoretical framework of message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Corporate Communications: An International Journal, Vol. 24 Issue: 2, pp.334-350

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Maximising business returns to corporate social responsibility communication: An empirical test

Artículo de Revista

Business Ethics: A Eur Rev. 2019;28:275-289

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW TINGCHI LIU

 01/07/2019

Development and validation of a multi-dimensional customer-based scale to measure perceptions of corporate social responsibility (CSR)

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 15 No. 4, pp. 492-512

 Autoría: FAWAD LATIF, ANDREA PEREZ RUIZ, WAQAR ALAM, ADEEL SAQIB

 2019

The acceptance of halal food in non-Muslim countries: Effects of religious identity, national identification, consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism.

Artículo de Revista

Journal of Islamic Marketing, Vol. 10 No. 4, pp. 1308-1331

 Autoría: STEPHEN WILKINS, MUHAMMAD MOHSIN BUTT, FARSHID SHAMS, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

The teacher of entrepreneurship as a role model: Students' and teachers' perceptions

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, Available online 8 November 2019

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ, ESTEFANIA PALAZUELOS COBO

 2019

Stakeholder salience, positive CSR news and the market value of banks

Artículo de Revista

Revista Española de Financiación y Contabilidad, Published online: 04 Nov 2019

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, PAULA SAN MARTIN ESPINA

 2019

Social business environment and entrepreneurial behaviour: A cross-country empirical analysis

Comunicación a Congreso

4th Business & Entrepreneurial Conference, Dubrovnik (Croacia), 15-18 mayo

 Autoría: ANA FERNANDEZ LAVIADA, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ, JAVIER MONTOYA DEL CORTE

 2019

Do all CSR news affect market value equally?

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 16 No. 8, pp. 1107-1123.

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

Teachers as role models in entrepreneurship education : perspectives from the point of view of entrepreneurs

Capítulo de libro

Teachers as role models in entrepreneurship education : perspectives from the point of view of entrepreneurs

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

"¿Nos ceñimos a los resultados o contamos toda la historia?" Storytelling vs. mensajes argumentativos en la comunicación de RSC

Comunicación a Congreso

"¿Nos ceñimos a los resultados o contamos toda la historia?" Storytelling vs. mensajes argumentativos en la comunicación de RSC

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, ELISA PILAR BARAIBAR DIEZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

Aspectos sociales y medioambientales en el consumo de moda sostenible, ¿qué pesa más?

Comunicación a Congreso

Aspectos sociales y medioambientales en el consumo de moda sostenible, ¿qué pesa más?

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, JESUS COLLADO AGUDO

 2019

Attributions of message authenticity in CSR communication

Comunicación a Congreso

Attributions of message authenticity in CSR communication

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, M.T. LIU

 2019

Big star undercover: The eclipsing effect of celebrity endorsers' faces on consumer's brand recall

Comunicación a Congreso

Big star undercover: The eclipsing effect of celebrity endorsers' faces on consumer's brand recall

 Autoría: Y. LIU, M.T. LIU, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Cómo convertir a los profesores de emprendimiento en modelos de conducta empresarial: Desarrollo de una escala de medida de las características necesarias del profesor

Comunicación a Congreso

Cómo convertir a los profesores de emprendimiento en modelos de conducta empresarial: Desarrollo de una escala de medida de las características necesarias del profesor

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANDREA PEREZ RUIZ, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ESTEFANIA PALAZUELOS COBO, ELSA DIEZ BUSTO

 2019

How to Promote Blood Donation? The Case of the Blood Donor Association of Cantabria (Spain)

Capítulo de libro

How to Promote Blood Donation? The Case of the Blood Donor Association of Cantabria (Spain)

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Effectiveness of CSR Advertising: The Role of Reputation, Consumer Attributions, and Emotions

Artículo de Revista

Corporate social responsibility and environmental management. Volume 25, Issue 2, p. 194-208

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 01/04/2018

Corporate Social Responsibility in the Media: A Content Analysis of Business News in Spain

Artículo de Revista

Journal of Media Ethics, Volume 33, Issue 2, 3 April 2018, Pages 66-79

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ

 01/04/2018

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