Buscar

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...

 Detalle Investigador

ANDREA PEREZ RUIZ

  • Publicaciones

    143

  • Proyectos

    30

  • Tesis

    2

Titular de Universidad con docencia especializada en marketing estratégico y distribución comercial. Sus principales líneas de investigación se centran en la responsabilidad social corporativa, el comportamiento del consumidor, el emprendimiento y el marketing corporativo en los sectores bancario, turístico y textil, principalmente. Ha publicado más de setenta artículos en revistas internacionales de reconocido prestigio. Ha participado en numerosos congresos científicos y ha participado en la elaboración de diversos libros/capítulos en materia de marketing y responsabilidad social corporativa. Ha realizado estancias docentes y de investigación en varias universidades y centros internacionales, como el Center for Business Ethics (Bentley University, Estados Unidos), el Center for Business, Organisations and Society (University of Bath, Reino Unido), el Instituto Tecnológico de Monterrey (México) y la Universidade de Macau (China).

 andrea.perezruiz@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Titular de Universidad

Doctor por la Universidad de Cantabria

 Inteligencia De Marketing

 SANTANDER FINANCIAL INSTITUTE SANFI

Áreas de especialidad: COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS

ORCID: 0000-0003-3521-1783

Scopus Author: 35103305500

 Publicaciones  Proyectos  Tesis dirigidas  Otras actividades
143 resultados 
    1 de 6  Siguiente  Última

Social and environmental concerns within ethical fashion: general consumer cognitions, attitudes and behaviours

Artículo de Revista

Journal of Fashion Marketing and Management, 2022, 26(5), 792-812

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, JESUS COLLADO AGUDO, MATTHEW T. LIU

 09/12/2022

Turning teachers into entrepreneurship role models: development of a measurement scale of useful characteristics

Artículo de Revista

International Journal of Management Education, 2022, 20(3), 100721

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANDREA PEREZ RUIZ, ANA FERNANDEZ LAVIADA

 01/11/2022

Companies and the UN Sustainable Development Goals: At the Intersection Between Social Impact and Business Value

Capítulo de libro

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

 Autoría: ELSA DIEZ BUSTO, PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2022

Social Entrepreneurship Typologies: Mapping the Territory

Capítulo de libro

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANA FERNANDEZ LAVIADA

 2022

Implantación de recursos e-learning interactivos (H5P): participación, seguimiento y satisfacción

Comunicación a Congreso

Conference Proceedings of CIVINEDU 2022 : 6th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation, Septiembre 28 - 29, 2022

 Autoría: CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ, BEATRIZ BLANCO ROJO, ADOLFO COSME FERNANDEZ PUENTE, VANESA JORDA GIL, MERCEDES NURIA SANCHEZ SANCHEZ, LIDIA SANCHEZ RUIZ

 2022

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

Libro completo

Future Advancements for CSR and the Sustainable Development Goals in a Post-COVID-19 World

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2022

Model of Teachable Entrepreneurship Competencies (M-TEC): Scale development

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, Volume 19, Issue 1, March 2021, 100392

 Autoría: GERALDINA SILVEYRA, ANGEL HERRERO CRESPO, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

The importance of knowledge and trust for ethical fashion consumption

Artículo de Revista

Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 33 No. 5, pp. 1175-1194.

 Autoría: YONGDAN LIU, MATTHEW TINGCHI LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, WILCO CHAN, JESUS COLLADO AGUDO, ZIYING MO

 01/04/2021

The sharing economy: the influence of perceived corporate social responsibility on brand commitment

Artículo de Revista

Journal of Product and Brand Management, Vol. 30 No. 7, pp. 964-975

 Autoría: MOBIN FATMA, IMRAN KHAN, ZILLUR RAHMAN, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

The teacher of entrepreneurship as a role model: Students' and teachers' perceptions

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, 2021,19(1), 100358

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ, ESTEFANIA PALAZUELOS COBO

 01/03/2021

Elección del canal de comunicación para mensajes de responsabilidad social empresarial: web corporativa vs prensa digital

Comunicación a Congreso

Avances científicos en el estudio del Marketing : Libro de Abstracts. 5th On/Off International Conference in Marketing Decision Making Medellín, 19-20 de octubre de 2020

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2021

Coverage of poverty in business news. How media represent public and private concern for people living in poverty

Capítulo de libro

The Routledge Companion to Media and Poverty

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

Measuring the impact of mass media on consumers purchase of aquaculture products

Comunicación a Congreso

Book of abstracts XXIV European Association of Fisheries Economists (EAFE) Conference, April 2-4 2019, Santiago de Compostela

 Autoría: ANGEL HERRERO CRESPO, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, JOSE MANUEL FERNANDEZ POLANCO, JESUS COLLADO AGUDO, ANDREA PEREZ RUIZ, HECTOR SAN MARTIN GUTIERREZ

 2021

Information specificity, social topic awareness and message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Journal of Communication Management, 2020, Vol. 24 No. 1, pp. 31-48

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW T. LIU

 2020

Market reactions to CSR news in different industries

Artículo de Revista

Corporate Communications, 2020 Vol. 25 No. 2, pp. 243-261

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ

 2020

Corporate social responsibility (CSR) and customer loyalty in the hotel industry: A cross-country study

Artículo de Revista

International Journal of Hospitality Management, Volume 89, August 2020, 102565

 Autoría: KHAWAJA FAWAD LATIF, ANDREA PEREZ RUIZ, UMAR FAROOQ SAHIBZADA

 2020

The effect of CSR engagement on eWOM on social media

Artículo de Revista

International journal of organizational analysis, 2020, Vol. 28 No. 4, pp. 941-956.

 Autoría: MOBIN FATMA, ANDREA PEREZ RUIZ, IMRAN KHAN, ZILLUR RAHMAN

 2020

La importancia de la educación empresarial y su terminología

Artículo de Revista

Small Business International, 2020. Volume: 4; Issue: 1; Pages: 69-87

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2020

How do knowledge and trust influence fast fashion consumption in an ethical way? An empirical study

Comunicación a Congreso

Global Marketing Conference at Seoul Proceedings: 107-108 (November 2020)

 Autoría: YONGDAN LIU, MATTHEW LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, ZIYING MO

 2020

143 resultados 
    1 de 6  Siguiente  Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...