Buscar

 Detalle Investigador

ANDREA PEREZ RUIZ

  • Publicaciones

    102

  • Proyectos

    24

  • Tesis

    2

 andrea.perezruiz@unican.es

 Edificio de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales. Avda. de los Castros, 56. 39005 Santander

Profesor Contratado Doctor

Doctor por la Universidad de Cantabria

 INTELIGENCIA DE MARKETING

 DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

 Publicaciones  Proyectos  Tesis dirigidas  Otras actividades
    1 de 5  Siguiente   Última

Model of Teachable Entrepreneurship Competencies (M-TEC): Scale development

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education, Volume 19, Issue 1, March 2021, 100392

 Autoría: GERALDINA SILVEYRA, ANGEL HERRERO CRESPO, ANDREA PEREZ RUIZ

 2021

The teacher of entrepreneurship as a role model: Students' and teachers' perceptions

Artículo de Revista

The International Journal of Management Education,Volume 19, Issue 1, March 2021, 100358

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ, ESTEFANIA PALAZUELOS COBO

 2021

Elección del canal de comunicación para mensajes de responsabilidad social empresarial: web corporativa vs prensa digital

Comunicación a Congreso

Elección del canal de comunicación para mensajes de responsabilidad social empresarial: web corporativa vs prensa digital

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2021

Stakeholder salience, positive CSR news and the market value of banks

Artículo de Revista

Revista Española de Financiación y Contabilidad, Volume 49, 2020 - Issue 4, pages 483-502

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, PAULA SAN MARTIN ESPINA

 2020

Information specificity, social topic awareness and message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Journal of Communication Management, 2020, Vol. 24 No. 1, pp. 31-48

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW T. LIU

 2020

Market reactions to CSR news in different industries

Artículo de Revista

Corporate Communications, 2020 Vol. 25 No. 2, pp. 243-261

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ

 2020

Corporate social responsibility (CSR) and customer loyalty in the hotel industry: A cross-country study

Artículo de Revista

International Journal of Hospitality Management, Volume 89, August 2020, 102565

 Autoría: KHAWAJA FAWAD LATIF, ANDREA PEREZ RUIZ, UMAR FAROOQ SAHIBZADA

 2020

The effect of CSR engagement on eWOM on social media

Artículo de Revista

International journal of organizational analysis, 2020, Vol. 28 No. 4, pp. 941-956.

 Autoría: MOBIN FATMA, ANDREA PEREZ RUIZ, IMRAN KHAN, ZILLUR RAHMAN

 2020

La importancia de la educación empresarial y su terminología

Artículo de Revista

Small Business International, 2020. Volume: 4; Issue: 1; Pages: 69-87

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2020

How do knowledge and trust influence fast fashion consumption in an ethical way? An empirical study

Comunicación a Congreso

Global Marketing Conference at Seoul Proceedings: 107-108 (November 2020)

 Autoría: YONGDAN LIU, MATTHEW LIU, ANDREA PEREZ RUIZ, ZIYING MO

 2020

The role of brand utilities: application to buying intention of fair trade products

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 2 Pages 119-135

 Autoría: MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Product standardisation in the food service industry: post-purchase attitudes and repurchase intentions of non-Muslims after consuming halal food.

Artículo de Revista

Journal of Strategic Marketing Volume 27, 2019 - Issue 3 Pages 210-226

 Autoría: STEPHEN WILKINS, MUHAMMAD MOHSIN BUTT, FARSHID SHAMS, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Building a theoretical framework of message authenticity in CSR communication

Artículo de Revista

Corporate Communications: An International Journal, Vol. 24 Issue: 2, pp.334-350

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Maximising business returns to corporate social responsibility communication: An empirical test

Artículo de Revista

Business Ethics: A Eur Rev. 2019;28:275-289

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ, MATTHEW TINGCHI LIU

 01/07/2019

Development and validation of a multi-dimensional customer-based scale to measure perceptions of corporate social responsibility (CSR)

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 15 No. 4, pp. 492-512

 Autoría: FAWAD LATIF, ANDREA PEREZ RUIZ, WAQAR ALAM, ADEEL SAQIB

 2019

The acceptance of halal food in non-Muslim countries: Effects of religious identity, national identification, consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism.

Artículo de Revista

Journal of Islamic Marketing, Vol. 10 No. 4, pp. 1308-1331

 Autoría: STEPHEN WILKINS, MUHAMMAD MOHSIN BUTT, FARSHID SHAMS, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

Social business environment and entrepreneurial behaviour: A cross-country empirical analysis

Comunicación a Congreso

4th Business & Entrepreneurial Conference, Dubrovnik (Croacia), 15-18 mayo

 Autoría: ANA FERNANDEZ LAVIADA, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, ANDREA PEREZ RUIZ, JAVIER MONTOYA DEL CORTE

 2019

Do all CSR news affect market value equally?

Artículo de Revista

Social Responsibility Journal, Vol. 16 No. 8, pp. 1107-1123.

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, CARLOS LOPEZ GUTIERREZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

Teachers as role models in entrepreneurship education : perspectives from the point of view of entrepreneurs

Capítulo de libro

Teachers as role models in entrepreneurship education : perspectives from the point of view of entrepreneurs

 Autoría: PAULA SAN MARTIN ESPINA, ANA FERNANDEZ LAVIADA, ANDREA PEREZ RUIZ

 2019

"¿Nos ceñimos a los resultados o contamos toda la historia?" Storytelling vs. mensajes argumentativos en la comunicación de RSC

Comunicación a Congreso

"¿Nos ceñimos a los resultados o contamos toda la historia?" Storytelling vs. mensajes argumentativos en la comunicación de RSC

 Autoría: ANDREA PEREZ RUIZ, ELISA PILAR BARAIBAR DIEZ, MARIA DEL MAR GARCIA DE LOS SALMONES SANCHEZ

 2019

    1 de 5  Siguiente   Última

Estamos realizando la búsqueda. Por favor, espere...